Köksfunderingar.

IMG_0845

IMG_0848

IMG_0846

Projektet för iår här hemma är fortfarande att hitta ett nytt köksbord, gärna ett riktigt gammal träbord, men det som är svårt är att de flesta är så mycket större än vad jag får plats med här hemma. Men jag ger inte upp, spaningen fortsätter! Ska även kanske måla om väggarna, vilket jag redan nämnt tidigare men inte fått tummen ur än, ska bara hitta rätt färg och det är faktiskt inte det lättaste!

Annars ser det lite ut såhär i mitt kök nu när hyacinter och adventsljusstaken inte står kvar längre!

 

Bilder: trettiosjukvm

7 thoughts on “Köksfunderingar.

  1. Elin skriver:

    Det är ju skitsnyggt med alla menyer och så! Jag tycker du ska satsa på en grågrön färg, typ ”tantjohannas gröna” ett tips för att hitta mindre bord är att kolla efter små klaffbord, skrivbord. Tror det skulle bli jätte snyggt! Lycka till i letandet :)

    • trettiosjukvm skriver:

      Jaa tack för tipset, det är en fin färg men dock för mörk och för grön här hemma tror jag, men jakten fortsätter! :) Ett klaffbord tror jag med hade passat fint, får kanske jaga lite mer på loppis? :) Tack för att du läser och för din respons! Kram!

  2. Rebecka skriver:

    Kan inte du lägga upp en bild på ditt/dina fönster? Jag försöker få till snygga stilleben på mina fönsterbrädor men jag tycker att det är så svårt… och jag gillar din stil så det hade varit kul att se :)

    • trettiosjukvm skriver:

      Det är lite svårt att få till en bild på mina fönster då det inte riktigt går att undvika att få med grannhuset för tyvärr… Men jag förstår, det ÄR klurigt med fönster! Jag har dock inte så mkt stilleben just i mina fönster faktiskt utan mer en samling av olika krukor och mycket grönt, lite ljuslyktor och just nu lite blandade glasflaskor! Just att ställa vackra ting i glas i fönster bli väldigt fint när ljuset ligger på och gör också att man inte ”blockerar” dagsljuset med för tunga saker i vägen, om du förstår hur jag menar :) Vet inte om det hjälpte något? Kul att höra att du tycker om min stil, vad glad jag blir! :) Kram

      • Rebecka skriver:

        Tack, ja det låter vettigt med glasflaskor. Jag får klura lite mer på det där, tycker faktiskt att fönstren är det svåraste i hela lägenheten… Men tack för att du tog dig tid att svara i alla fall :)

  3. Hanna skriver:

    Vad roligt med lite köksfunderingar. Men det är ju himla irriterande att inte hitta vad man är ute efter men ack så tillfredställande när man väl gör det! Jag är säker på att 2015 kommer bli ditt ”hitta-bordet-år :)

Kommentera

