Grått och mässing.

IMG_0353

IMG_0367

IMG_0354

Bara dagar kvar av November och sen går vi in i December, med allt vad det innebär med julstök och nyårslöften. Jag vet faktiskt inte riktigt vad som hände med November, det känns som om veckorna bara susar förbi nu vilket är lite skrämmande ändå.

Ovan ser ni en glimt av mitt kök. Jag har börjat fundera på att måla om väggarna, för som ni ser här ovan är det vitt, väldigt vitt. Det är något som saknas har jag insett, jag ska bara få ordning på vad och hur jag ska få till det! Har ni några idéer? När jag flyttade in satt det en Josef Frank tapet här, som faktiskt fick sitta kvar ett par år tills jag en kväll fick ett ryck och målade vitt, det var lite för mycket färg och mönster för min del. Ljusgrått kanske vore något då? För övrigt tycker jag väldigt mycket om att blanda mässingsljusstakar såhär (mina är loppisfyndade), vilket inte är något nytt på inredningsfronten direkt, men lika fint för det!

 

Bilder: trettiosjukvm

6 thoughts on “Grått och mässing.

  1. culkner skriver:

    Ser ut som att du har mycket väggyta, tavlor!
    Det önskar jag att jag kunde ha i mitt kök.

  2. Elin skriver:

    Eller en grågrön nyans. Tror det känns väldigt vitt eftersom bord och stolar oxå är vita. Träfärgade stolar skulle ge ett annat uttryck, eller fler tavlor som ovanstående sa, men jag tycker faktiskt det är väldigt fint precis som det är oxå :)
    Skulle va kul att se mer från ditt hem, du verkar ha det så fint!

    • trettiosjukvm skriver:

      Ja jag är faktiskt lite inne på grågrönt, måste hitta den perfekta nyansen :) Det syns ju inte här men resten av stolarna är faktiskt svarta och träfärgade, haha… Åh men tack så mkt! Fler bilder kommer definitivt :) Tack för din kommentar, kram!

  3. Ida skriver:

    Vad roligt att göra om lite, och måla är ju väldigt enkelt, det svåra är kanske att välja färg och sen även rätt nyans av den.. Haha :)

Kommentera

