Frankie journal.

Jag tycker tiden går alldeles för fort ibland. Det finns stunder då jag tycker den bara rinner iväg utan att jag ens hunnit reagera. Tänkte på det idag när en vän och jag pratade lite om nyår, då jag insåg att vi redan är på sluttampen av 2014. Redan. Vad hände? Stod jag inte där bland fyrverkerier och med bubbel i glaset precis? Såg tillbaka men samtidigt började blicka framåt? Och snart är det dags igen.

Jag ska inte börja skena iväg här nu, men ibland önskar jag bara så in i bänken att vi alla bara försöker köra på lite i livet. Jagar dom där drömmarna. Skapar nya. Inte är så jäkla rädda för att misslyckas. Ler åt minnen, lever i precis-just-nu och gör kittlande planer om imorgon. Stannar upp ibland och tar en sekund extra till att bara leva lite, med allt vad det innebär.

Allt det där gör att jag är så pepp på nytt år. Trots att jag aldrig gillar nyår så älskar jag att det är ett nytt år (trots det skrämmande att det gick så fort), jag har nämligen ofta stora förväntningar och drömmar som ger mig pirr i magen bara jag tänker på att de kan slå in…

2015 ska iallafall få skrivas ner i den här fina, Frankie Daily Journal, vilket jag verkligen ser fram emot. För hur fin är den inte? Beställd från Mokkasin redan i slutet av sommaren så ni förstår ju hur redo jag är nu?

(Men inte riktigt än… Nu ska jag ta till vara på 2014 ett tag till…)

Bilder: trettiosjukvm

2 thoughts on “Frankie journal.

  1. villaharling skriver:

    Hej, vilken kanonfin kalender. Hur är materialet på utsidan? är det sträv canvas? är superkänslig för hur material känns.
    Kram
    Sarah

Kommentera

