Taverna Averna.

Känner att jag nästan får börja med att be om ursäkt för de grumliga bilderna, fotandet var inte riktigt kompis med mig den här kvällen, men jag hoppas ni får en liten uppfattning ändå!

Jag och en nära vän besökte nämligen nya Taverna Averna i fredags! Aveny Familjen har tagit över gamla  Auktionverkets lokaler på Tredje Långgatan, för ett nytt restaurangprojekt, och jäklar vad de har gjort det bra! Förra veckan öppnade både italienska Taverna Averna och asiatiska Made in China, och inom snar framtid är även mexikanska Tacos & Tequila redo att kicka igång för att välkomna hungriga gäster! Förutom dessa tre restauranger skall även foodtrucken Bahn Mi Truck med Vietnamesisk mat, vinbaren Olssons Vin, och surdegsbageriet Levantine öppna upp! Samt en odling på takterrassen som sträcker sig över 200kvm…

Ni hör ju.. Jag kommer ha fullt upp hela hösten och vintern med att mest hänga på Tredje Lång! Spenderade nästan hela min förra helg där och måste säga att det gav ett starkt intryck, både Taverna Averna och Made in China. Vi drack bubbel och åt väldigt god pizza inne på Taverna Averna, till sällskap av fin konst i form av 350 olika verk där alla har Göteborgsanknytning! Riktigt fin inredning med snygga stolar, slitet gammalt trägolv blandat med snyggt inlagt marrakechkakel, bar i marmor, mässingsdetaljer, bevarade vackra vita pelare och mkt mer!

Ett tips inför helgen- gå till Tredje Lång, ta en bit mat eller bara ett gott glas, ni kommer inte bli besvikna!

 

Bilder: trettiosjukvm

Kommentera

