Hello autumn!

1:a september, solen har skinit här i Göteborg och hösten står i beredskap. Luften är alltid lite skönare på hösten, klarare, och det känns som om alla hamnar i något slags lugn. För hur mycket jag än är ett vuxet sommarbarn ut i fingertopparna, så är det något med hösten som jag fullkomligt älskar.

Det är nog det där med att alla kryper in igen som jag tycker om, vi varvar liksom ner (för visst är det en viss stress över sommaren ändå?), börjar rå om våra hem och kanske ändrar om lite grann. Jag älskar även höstmodet, tycker det är det absolut finaste, där man klär sig lite mer ”på riktigt” igen. Att kunna spendera en hel söndagsförmiddag med att plocka svamp i en tyst skog utan en tanke på stress eller måsten. Eller ligga raklång i en soffa i alldeles för många timmar i sträck och plöja en favoritserie utan den minsta gnutta dåliga samvete. Hösten- du är så välkommen! Och jag hoppas du blir sådär solig och fin som jag vet att du kan vara!

Och lite det här snurrar i tankarna nu…

19993666-origpic-ae8a62.jpg_0_0_100_100_400_531_75
En ny kalender! I mitt liv startar nästan det nya året när höstterminen startar, jag vet inte varför, men det känns som en bra nystart. Jag hade därför gärna velat ha en ny kalender nu, men tyvärr får jag hålla ut lite till, då jag förbeställt den här ljuvliga Frankie Daily Journal, från Mokkasin. Den startar nämligen inte förrän vid årsskiftet, men nu har jag något att se fram emot i alla fall, och det ska bli spännande att se vad som kommer fyllas i den framöver.
Untitled
Jag hade inte tackat nej till varken dessa höstskor eller den här höstjackan ifrån Acne. Högt upp på önskelistan nu! Är lite svag för mörkblått nu också så kappan är jag lite extra sugen på.
still-life
Duktiga Lisa Marie som driver Up the wooden hills är ju lite av en expert på det här med origami. Ni har inte missat hennes design och produkter va? De är av det allra vackraste slaget! Och är du sugen på gå en workshop tycker jag du ska passa på att klicka in dig här! Kanske något att kicka igång hösten med?

1af98b154cf5ed14e15eb1d59461753b

Den här bilden sammanfattar ganska bra hur jag tänker kring inredningen nu inför hösten. Lite mörkare, dovare, gärna med inslag av blått. Metallerna hänger kvar ett tag till, och schyssta fåtöljer i läder och gärna i någon snygg cognacsfärg ger jag tummen upp till. Bild lånad härifrån.

27-EMERSON-FRY-TUMBLR-57

Var inne och kikade efter lite höstinspiration på Emerson Fry, och de levererade som alltid. Älskar stylingen, kläderna, och hur de fotar sina bilder. Föll för mycket svart, tjocka tröjor och klassiskt… inte så oväntat.

 

Ha en fin vecka nu hörrni!

2 thoughts on “Hello autumn!

  1. Emelie skriver:

    Älskar också hösten! Och framförallt alla fina höstkläder:) vet du var golvlampan på näst sista bilden kommer ifrån?

Kommentera

