IKEA : The time travel experiment.

Jag, min syster och min mamma turades om att bläddra från början till slut i varje ny IKEA katalog som dök upp hemma hos mig som liten. Vi vek ner små hörn i högra hörnet på de sidor vi tyckte om allra bäst, och ringade in den möbel eller inredningspryl vi genast ville addera hemma i radhuset. Sen började önskelistan skrivas, ommöblering pågick uppe i tankarna och den dagen vi åkte på söndagsutflykt till varuhuset var ju rena lyckan. På riktigt. Redan då älskade jag att möblera om och fixa!

Nu är det iallafall dags för IKEA att återigen släppa en ny katalog (mitt exemplar damp ner på hallgolvet igår, så nu vet ni vad jag hade för mig på kvällen…) och jag måste säga att jag var förväntansfull över vad deras nyheter var, fortfarande lika spännande som när jag var liten! I samband med nya katalogsläppet kör IKEA just nu ”The time travel experiment”. Till detta experiment har de tagit hjälp av hypnotisören Justin Tranz, som tidigare bland annat gjort över 6000 föreställningar i Las Vegas samt är den enda hypnotisören som uppträtt på Broadway. Hans uppgift var att hypnotisera unga par som besöker IKEA och på så sätt visa dem hur deras framtid, och därmed vardag och hem, kan komma att förändras. Ni kan se experimentet här ovan, och jag tycker det hela är en väldigt rolig idé!

 

Detta inlägg är i samarbete med IKEA.

Kommentera

