Min gröna kärlek.

Är det några som får kärlek så är det mina växter här hemma. Pysslar om dom så hälften vore nog… Älskar speciellt när sticklingarna bara växer så det knakar, blir ju så löjligt stolt! Kanske har lite gröna fingrar ändå?

Här ser ni min Elefantöra som växt till sig och blivit nästintill gigantisk, ni ser även de små sticklingarna jag plockat ifrån den. Även min avokadokärna som nu blivit en liten planta, och min lilla tomatväxt som inte krävde speciellt mkt för att få till, snittade två gamla cocktailtomater och lade i jord och hoppades på det bästa och nu stoltserar den i köksfönstret! Har även knyckt av en kvist från en murgröna, satt i vatten tills den fått rötter och nu tryckt ner den i jord, så nu hoppas vi även den kommer trivas!

Med lite kärlek och tålamod så fixar sig det mesta!

Bilder: trettiosjukvm

Kommentera

