Malins pärla.

En ny liten blomma har fått flytta in hemma! Jag fick den av mamma och enligt henne heter den ”Malins pärla”. Namnet kommer från den hon köpte blomman ifrån då hennes dotter heter Malin…

Jag har, så länge jag kan minnas, inte tyckt om Pelargoner. Jag tyckte alltid de var tantblommor när jag var liten, och när man nuddade de så luktade det alldeles för mycket… Men den här lilla ”pärlan” är ju underbar! Så himla söt!! Och namnet dessutom, och att jag fick den av mamma… Älskar den redan!

Den står på marmorskivan på köksbordet och jag hoppas den ska få växa och leva länge.

Bilder. Trettiosjukvm

Kommentera

