Första advent.

Första advent och första december idag. Att man blir lika förvånad varje år att det plötsligt är december och jul? Undrar när första snön faller?

Jag sprang runt lite på stan igår innan jag satte mig på Da Matteo med en vän och åt deras alldeles för goda pizza. Jag köpte bland annat den här stjärnan i zink från Granit, och även hyacinterna är därifrån! Sen fyllde jag den med mossa, och insåg att jag borde köpt en hyacint till, men fyllde istället ut det med att sätta dit en ljuslykta från Iittalla, sen på med lite ”snö” och så var det klart! Nu får stjärnan stå på köksbordet, och jag tycker det blev ganska fint! Var även på jakt efter en liten bordsgran men då jag var för kräsen blev det ingen, får ta mig en runda till imorgon!

Har ni julpyntat mycket inför första advent?

Bilder: trettiosjukvm

Kommentera

