En grön jul.

ikea_julenknackarpa_inspiration_2

Jag har gått och spanat på hyacinter och amaryllis i dagarna, börjat bli sugen på att köpa hem men än har det inte blivit av, av någon anledning. Men snart så, snart ska jag få tummen ur! Förra året köpte jag alldeles för många hyacinter, jag gick all- in, och jag gjorde precis som jag tänkte göra även iår.. jag planterade i det jag hade hemma! Om det så var i gamla doftljus, glascylindrar, fina skålar eller vad jag kunde få tag i. Jag tycker det är fint att plantera i lite olika, och det är även fint om man får plats med lite mossa. Sen gillar jag att göra såhär som jag såg att de även gjort på IKEA, att plantera så att man ser kölen, jorden och gärna rötterna.

Hur är det för er, har ni fått köpt amaryllis och hyacinter än?

 

Bild: IKEA Livet Hemma

2 thoughts on “En grön jul.

  1. Anna skriver:

    Vilken läcker bild! Jag gillar skarpt alla dessa lökväxter som kommer nu till jul. Har inte köpt hem några ännu, men får bli till helgen.

Kommentera

