Dinner and a movie.

Att man fick sluta lite tidigare i fredags ledde till en sväng på stan innan jag mötte upp en vän som jag skulle tillbringa resten av kvällen med. Vi började med ett par glas på nya The Pelican som hade premiär i torsdags. Då vi inte åt där vet jag inget om maten, men det var ett trevligt ställe med bra service och personal! Här var det en lite mer ”fancy” och lyxig känsla, och det är ju trevligt det med ibland!

Efter att vi fick vänta väldigt länge på bord (vilket vi nästan hade räknat med) blev det dags för en cheese och bacon- hamburgare, pommes, kall Budweiser och en milkshake med smak av choklad och jordnötssmör (att jag inte dog…) på nyöppnade Butchers Market. Detta ligger mitt över The Pelican, och det är i gamla Orgias lokal, bredvid Yaki Da. En restaurang med New York- feeling som köttar burgare och milkshakes så det står härliga till. Här får man tänka ”finns det hjärterum, finns det stjärterum”, men det är det värt. Väldigt god mat, härlig och trevlig personal och inredningen är precis så som jag gillar det! Med nakna glödlampor, tegelväggar och öppet kök! Kort och gott- gå hit!!

Den enda bild jag fick till inne på The Pelican. Inne på Butchers Market blev det desto fler…

Efter middagen gick vi på bio och såg Captain Philips med Tom Hanks, den kan jag rekommendera!

Så, nu vet ni helt enkelt vad ni ska göra nästa gång ni ska ut och äta och gå på bio!

Bilder: trettiosjukvm

4 thoughts on “Dinner and a movie.

  1. Låter himla trevligt! :) såg också Captain Philips i fredags, kanske vi var på samma? På biopalatset? :)

  2. Helena skriver:

    ÅÅÅÅhhh, älskar restaurangrecensioner <3

Kommentera

