Just nu.

Just nu…

veronica_maggio_4

…lyssnar jag väldigt mycket på Veronica Maggios nya skiva ”Handen i fickan fast jag bryr mig”. Mina två favoriter från skivan är definitivt duetten med Håkan Hellström ”Hela huset”, och den fina ”Låtsas som det regnar”. Kommer lyssnas på flitigt ett tag fram över.

ikea_ranarp_inspiration_4

…spanar jag en del på IKEAs nyheter. Ni har väl sett den här lampan hundra gånger om redan, eller de andra i samma serie. Men jäklar vad IKEA levererat här, den är ju sån fin! Hade jag haft plats för en ny lampa här hemma så hade jag hoppat i bilen och gasat ut till IKEA på direkten. Bra pris och riktigt snygg design- tummen upp!

db9c5e1583305610966489c250a9d9a9

…är jag jäkligt sugen på den här tröjan, men vet inte vart tusan man kan få tag i den… vet ni?

608f94e3558d4fabbc0104cfc65b3855

…ger jag mig en note to self (igen): köp nya bas- tishor! Jag tycker det är så svårt att hitta rätt modell och i bra kvalité, till ett okej pris. Tar gärna emot tips om ni har! Behöver fylla på med lite bas i garderoben.

brador_1

…snurrar det som sagt nyheter från IKEA i huvudet. Och på tal om skärbrädor, så har just IKEA fått in nytt! Och på deras blogg på Livet Hemma har de visat finfina DIY- tips på hur man kan göra sin skärbräda snäppet vassare och roligare. Tycker det de gjort blev riktigt fint, tack för idén!

Bilder: Lönngren/Widell // IKEA Livet hemma // Pinterest // Pinterest // IKEA Livet Hemma

7 thoughts on “Just nu.

  1. Louise skriver:

    Tror du kan få tag på tröjan på urban outfitters.

  2. Julia skriver:

    Jag skulle säga Gina Tricots i ekologiskt bomull eller Zara’s i linneblandning. Provat Cos men de krympte tyvärr och tappade passformen. Annars kan jag tänka mig Filippa K och T by Alex. Wang!

    • trettiosjukvm skriver:

      Åh, tack Julia för tipset! Det jag tycker ibland är att de vita är så genomskinliga, men jag får kika in de som du skrev :) Måste definitivt köpa lite nytt! Tack för att du läser & ha en fin torsdag! Kram

      • Julia skriver:

        Jag håller med om de vita, har ännu inte hittat någon som är så ”täckande” som jag hade önskat. Men på något vis tycker jag det är charmen med just vita t-shirts. Brukar köra med beige bh under, då funkar det!
        Detsamma till dig!

  3. Hannasinspo skriver:

    Jag har också letat efter den perfekta bastishan i typ hundra år. Har insett efter x antal dåliga köp att det är värt att lägga en extra slant på bra basplagg. Köpte en svart(så tråkig är jag) i galet skönt material på Whyred sist och den är perfekt loose och lagom i urringningen. Finns dessutom i många fina färger!
    Kram Hanna

    • trettiosjukvm skriver:

      Det känns som att det är en ständiga jakten för väldigt många :) Åh, tack Hanna för tipset, då ska jag absolut kolla in detta! Har från Acne sen tidigare men tycker faktiskt inte de har bra kvalitet, men då ska jag kika på Whyred! Kram, ha en fin dag!

Kommentera

