Sommarens sista.

14bc037fa187dd74977530a0c4b205ec

Det här kan ju ha varit en av de härligaste helgerna denna sommaren. Som om sommaren fick ett sista ryck och levererade en dunderhelg som ett fint avslut innan hösten tar över.

Den började med lite ”catching up” bland vimlet på Barabicu med en vän som hälsade på från Holland. Som vanligt hade vi alldeles för mycket att prata om, och jag får alltid lite extra energi när jag fått tillbringa lite tid med henne. Sen mötte vi upp fler vänner för en härlig middag på Hello Monkey med väldigt god mat, som alltid. Lördagen startade med pannkaksfrukost, fortsatte med en svettig powerwalk i värmen då jag och en vän sprang ut på bryggan halvvägs genom promenaden och hoppade i sjön för ett svalkande dopp. Dagen avslutades med en middag med så mycket skratt att jag fick kramp, på Doktor Glas uteservering. Och jag blev nästan ställd över hur hela Göteborg kokade just då, det kändes som om det var en stor folkfest i stan. Efter ett par timmar susade vi vidare ner till Barabicu även denna kväll, för spontandans inpå natten. Och söndagen då? Den tillbringade jag på varma klippor och med ett dopp i havet som jag tror kan ha varit sommarens bästa.

En sådan där helg, som jag kommer minnas sen som sommarens sista ryck. Tack för det.

Vad har ni gjort i helgen?

Kommentera

