Dolce far niente.

238ec73faea50bb78ee3cca30c8d791b

Dolce far niente = the art of doing nothing.

Ny vecka, nya tag! Jag tycker det mer och mer lutar åt höst nu, vi smyger oss åt det hållet. Då blir jag extra glad och pirrig över stunder där jag blir påmind om att sommaren håller ett litet grepp om oss fortfarande. Inte riktigt redo att släppa taget. Som i lördags, när vi tog båten ut på morgonen, åt medtagen frukost med sådana där mackor som bara mamma kan göra. När frukosten var uppäten till vyn av hav och klippor så blev det gasen i botten för att möta båtarna som tävlade i Tjörn runt. Vi låg där ute i flera timmar och följde segelbåtarna som seglade så nära varandra att jag blev helt nervös. Att få en dos av havet nu var mer än välkommet! Dagen fortsatte med långpromenad med syster och mamma över ängarna och gärdsgårdarna, och avslutades med, kanske årets sista, spontandopp i havet.  Är inte sådana dagar livskvalitet så vet jag inte vad som är det.

 

Kommentera

