Broberg & Ridderståle.

När jag var inne på Artilleriet nyligen blev jag helt kär i ett bord som de använde i butiken som nattduksbord/side table. Ett vitt med marmorskiva (Tati table, ni ser det här nedan). Det var det finaste jag sett på länge och jag kunde knappt slita mig därifrån, vilket jag dock tillslut snällt fick göra med tanke på priset, men drömma kan man alltid göra! Jag blev intresserad av designen och tog då reda på att det var design- och formgivarduon Broberg & Ridderståle som låg bakom. De har en egen studio i Stockholm och arbetar med formgivning och arkitektur. De har tagit emot ett gäng priser för deras arbete, och jag förstår verkligen varför! Vill man läsa mer så kan man klicka in sig här, här och här!

”De inspireras ofta av vardagslivet och försöker kombinera ett rationellt tillvägagångssätt med ett uns kvickhet och sammanstötningen mellan förr och nu.”

Jag har valt ut mina favoriter ur deras design, och hade inte tackat nej till att ha något utav det i min lägenhet!

plugged-galleri-11taticoathanger-galleri-1

tatimirror-galleri-3

patina-galleri

tatitables-galleri-8

Bilder: Broberg & Ridderstråle

Taggad

Kommentera

