Pynta påskäggen.

Om inte ni gjort som jag, och redan har tagit påskledigt, så kommer ni troligtvis göra det imorgon. För mig kommer den här ledigheten väldigt välbehövligt och jag tar verkligen emot den med öppna armar. Oftast spenderas påsken med familj, en massa mat och lite roligt pynt och pyssel. Som jag sagt tidigare så tycker jag de finaste påskpyntade äggen är de som barn gör med alla färger som finns. Men vill man måla ägg själv och göra det på ett nytänkande och lite roligt sätt så kanske det här kan ge lite inspiration?

Jag har hittat lite idéer från lite olika håll kring på hur man kan göra fina ägg nu inför påsken! Ibland står ju fantasin still, så jag hoppas detta kan bidra till hur ni kan göra om ni vill pyssla lite över påsk!

Här har Caisa K klätt sina ägg inför påsken med hjälp utan Marimekko- servetter. Riktigt fint och en väldigt rolig idé tycker jag.

Frida på Trendenser har påskpysslat för ICA. Dessa har hon gjort med äggmålningsmallar och färg. Lätt, enkelt och snyggt! Vill ni få mer idéer från hennes pyssel för ICA? Gå isåfall in här och låt dig inspireras.

Såhär snyggt blev det när hannasinspo gjorde fina ägg med hjälp utav fjädrar och tejp.

Pantone Easter Eggs | 40 Creative Easter Eggs

Det här kanske känns lite överkurs. Men är man jäkligt pysslig och stabil på handen kanske ett gäng Pantone- ägg hade vart något?

2 thoughts on “Pynta påskäggen.

  1. Anna skriver:

    Jättefin & inspirerande blogg!

Kommentera

