Way Cup!

Mötte upp en kompis och åt lunch på nyöppnade Way Cup idag! Det ligger på Järntorget i Experts gamla lokal, väldigt nära mitt jobb, och är ett ekologiskt café/lunch- ställe. De har återanvänt i stort sätt all inredning om jag förstått det rätt, och även deras kläder är från Experts personal (det ser ni på de orangea pikéerna), kul tänkt och bra för miljön!

Vi tyckte båda det var supermysigt och det var väldigt schysst inredning! Det var så fint och min blick flackade överallt för det fanns så mycket att titta på! Som fina gamla silverbestick, gamla trälådor, vackra glasburkar, supervackert glastak, små handskrivna lappar lite här och där, allt sånt som jag älskar och gör att det bara kliar i fingrar på mig. Jag vill pilla på allt!

Vet att kocken Paul Svensson är en av dem som ligger bakom Way Cup, och har även sett att de kommer öppna ett vid Domkyrkan. Vet tyvärr inte när, men håller utkik!

Till lunch blev det Jordärtskockssoppa (passade bra idag när det är så himla kallt) och sen unnade jag mig en varm äpplepaj med smak av rosmarin och vaniljsås till- SÅ gott!
Det var härligt att få lite tid med min vän också, men tiden sprang iväg lite för fort! Vet att de serverar frukost här, så det kan nog bli en sådan imorgon på vägen till jobbet!

IMG_1622

IMG_1626

image

image

Kommentera

